Schlagworte A-Z. Bitte wählen Sie einen Anfangsbuchstaben:

Reihe
Sprache

37 publications found

Supporting and monitoring transformation processes at vocational training centres for the disabled

Impetuses from the BMAS PAUA project

Kohl, Matthias ; Lorenz, Sabrina

To the publication

Unterstützung und Begleitung der Transformationsprozesse von Berufsbildungswerken

Impulse durch das BMAS-Projekt PAUA

Kohl, Matthias ; Lorenz, Sabrina

To the publication Download Free download (PDF, 1.0 MB)

Ausbildungsregelungen nach §66 BBiG/§42m HwO für Menschen mit Behinderung und ReZA-Qualifikation für das Ausbildungspersonal

Eine Sachstandsanalyse; Heft-Nr.: 188

Zöller, Maria ; Srbeny, Christian ; Jörgens, Julia

To the publication Download Free download (PDF, 2.3 MB)

Report on the Board Meeting 1/2017 held in Bonn on 10 March 2017

Vollmer, Thomas

To the publication

Fachkräfte in den Werkstätten für behinderte Menschen

Qualifikationsanforderungen im Zeichen von Teilhabe und Inklusion; Heft Nr. 160

Vollmer, Kirsten ; Frohnenberg, Claudia

To the publication Download Free download (PDF, 2.1 MB)

Cooperation between learning venues in a dual higher-education model developed by the timber construction trade – the Biberach model

Lutz, Gerhard

To the publication

Use of the learning diary to support individuals in occupational rehabilitation

Zoyke, Andrea

To the publication

Das Lerntagebuch zur individuellen Förderung beruflicher Rehabilitanden

Zoyke, Andrea

To the publication Download Free download (PDF, 904.2 KB)

Bericht über die Sitzung 2/2013 des Hauptausschusses am 4. Juli 2013 in Leipzig

Spillner, Gunther

To the publication Download Free download (PDF, 494.2 KB)

Rahmencurriculum für eine Rehabilitationspädagogische Zusatzqualifikation für Ausbilderinnen und Ausbilder (ReZA)

Empfehlung des Hauptausschusses des Bundesinstituts für Berufsbildung vom 21. Juni 2012

To the publication Download Free download (PDF, 349.6 KB)

Do you have any questions about the publications? Feel free to contact us.

To contact form